Wat kan ik voor u betekenen op het gebied van social media?
Ik wil u graag attenderen op de volgende vragen die wellicht bij uw bedrijf spelen. Herkent u ze?
- Ik zou graag nog een keer inhouse een workshop / masterclass organiseren?
- Ik ben op zoek naar een inspiratiesessie binnen mijn markt, wie zijn de leiders en wat doen ze?
- Ik wil meer weten over de diverse social media platforms zoals LinkedIn, FaceBook, FourSquare of Twitter?
- Hoe maak ik een plan van aanpak om social media te integreren?
- Wat betekent social media voor mijn bestaande marketing en communicatieplannen?
- Wat is de impact voor mijn organisatie?
- Hoe kan ik mijn medewerkers voorbereiden op het gebruik van social media?
- Welke hulpmiddelen kan ik het beste inzetten om de communicatie naar mijn klanten te verbeteren?
- Hoe meet ik of mijn investeringen in social media voldoende opbrengen?
Ik kan u helpen antwoorden te vinden op deze vragen. Dat kan in workshops, interviews, advies en onderzoek.
Wit u meer weten over mijn achtergrond, mijn ervaring of op de hoogte blijven van de ontwikkelingen op het gebied van social media? Stuur een email of volg mij dan op deze blog of een van social media.
Andere diensten
Al bijna 25 jaar ben ik bezig om organisaties te helpen hun strategische marketing- en communicatiedoelstellingen te bereiken. Tot halverwege de jaren negentig via directe kanalen en daarna via het internet. Ik heb in uiteenlopende functies projecten beheerd; eerst als manager bij ABN AMRO, en nu als interim manager bij uiteenlopende organisaties. Een van de belangrijkste dingen die ik heb geleerd is dat de juiste mensen en actieve open communicatie essentieel zijn om een veranderingsproces tot een succes te maken. Mensen hebben van nature een hekel aan veranderingen, zelfs wanneer het zeer duidelijk is dat de verandering een verbetering is. Zeker bij marketing en ICT projecten loop je tegen deze veranderingen aan. Het is van groot belang de juiste mensen te selecteren, te motiveren en te begeleiden om deze verandering te kunnen ondersteunen. Ik breng de ervaring van de menselijke kant maar vanuit de ICT en marketing technische hoek om dit proces uitstekend te kunnen begeleiden.
Marketing en Internet
Marketing en Internet; alles wat daar bij komt kijken, is voortgekomen uit een mix van ICT middelen, markt ontwikkelingen en Marketing doelstellingen. Ik heb met passie in mijn werk deze combinatie omarmd. Soms is er in mijn werk meer marketing dan internet. Soms andersom. Belangrijk is dat het gecombineerd wordt. Ik hoop dezelfde passie terug te vinden of over te brengen in het team waar ik mee samenwerk. Het zijn niet alleen de middelen maar ook de mensen die moeten veranderen. Training en support zullen in ieder project de nodige aandacht krijgen. Kijk wat er de laatste twee jaren is gebeurd op gebied van sociale media. Het aantal Twitter accounts is enorm gegroeid, Facebook is in Nederland een serieuze concurrent van Hyves aan het worden. LinkedIn heeft bijna een monopolie op het gebied van zakelijke netwerk contacten. Ik ben zelf als sinds drie jaar met deze nieuwe media bezig, maar pas sinds dit jaar is het aantal contacten enorm gegroeid. Met veel plezier ben ik er dag en nacht mee bezig en deel deze ervaring met mijn zakelijke contacten.
Onderscheidend
Ik breng ervaring mee die waarschijnlijk niet of onvoldoende in uw organisatie aanwezig is. Ik ben onafhankelijk en alles in uw organisatie is nieuw voor mij. Dat stelt mij in staat zaken te benoemen of te zien die nog niet eerder zijn herkend. Ik ben in staat nieuwe oplossingen te bedenken voor oude problemen door gebruik te maken van een ander referentiekader. De afgelopen vijf jaren ben ik betrokken geweest bij diverse grote veranderingsprocessen, een ervaring die slechts weinigen kunnen bieden. Belangrijkste veranderingen waarin ik bij betrokken ben geweest sinds 2006:
- twee overnames; inclusief reorganisatie van mijn teams in diverse landen
- drie keer rebranden van het bedrijfsmerk, de strategie, de missie en het communiceren met de klanten
- het implementeren van interactieve communicatie platforms voor intern en extern gebruik op het gebied van CRM, Internet, Intranet en datawarehouse
- begeleiden van veranderingsproces met nieuwe hulpmiddelen en trainingen in alle landen
Afspraken
Een opdracht accepteren betekent voor mij duidelijkheid in de verwachtingen, de planning, het budget en de verantwoordelijkheid. Daarmee kan ik doelgericht aan de slag. Ik haal het beste uit het team en beschikbare middelen zonder uit het oog te verliezen wat de oorspronkelijke afspraken zijn. Met duidelijke communicatie en improvisatie waar nodig, weet u precies waar u aan toe bent.